Kempen celik herba hujung bulan ini

KUALA LUMPUR 13 April – Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) akan bekerjasama dengan Gitex Sdn. Bhd. untuk menganjurkan kempen “Celik Herba – Belilah Produk Kesihatan Tempatan” pada 30 April hingga 3 Mei ini.

Kempen yang dianjurkan sempena Pameran Dagangan Antarabangsa Herba ke-enam (Herbal Asia 2009) itu akan diadakan di Pusat Pameran dan Persidangan Matrade (MECC) di sini.

Herbal Asia dalam kenyataannya di sini berkata, kempen selama empat hari itu merupakan usaha bagi mempergiat program promosi dan pemasaran produk keluaran tempatan khususnya pertanian herba dan produk berasaskan herba.

Kempen yang menyasarkan Malaysia sebagai pusat pengeluar produk pertanian berasaskan herba di rantau Asia Pasifik itu dilihat sebagai satu pendekatan berkesan dalam memberikan pendedahan lebih luas kepada produk herba tempatan dan pada masa yang sama meningkatkan kesedaran masyarakat terhadap penjagaan kesihatan dan tentang khasiat serta nilai ubatan herba tempatan, katanya.

Sebagai platform penting untuk mempromosi produk berasaskan herba, Herbal Asia menyatakan kempen itu juga dijangka menarik minat ramai penggemar herba dari dalam dan luar negara.

Pendedahan besar-besaran semasa kempen dijangka mampu meningkatkan permintaan terhadap produk herba yang sekali gus berupaya melahirkan usahawan baru produk herba di peringkat daerah dan negeri, katanya.

Dengan itu import produk kesihatan berasaskan herba dijangka dapat dikurangkan.

Untuk maklumat lanjut, hubungi Gitex Sdn. Bhd. di talian (03) 6260 3506 atau Hajah Safinah Yaakob di talian (017) 300 7811.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s