LPP sasar eksport 180 tan ikan keli ke China, Dubai

KOTA BHARU: Lembaga Pertubuhan Peladang (LPP) akan mensasarkan untuk mengeksport 180 tan atau kira-kira 720,000 ikan keli hidup dan beku sebulan untuk pasaran China dan Dubai, tahun ini.

Ketua Pengarah LPP, Datuk Abd Rahim Ahmad, berkata penerokaan pasaran antara bangsa ikan keli itu membuktikan produk tempatan kini mempunyai nilai komersial selain mendapat tempat di kalangan pengguna negara terbabit.

Katanya, eksport ikan keli itu akan dilakukan secara kerjasama dengan Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) dan syarikat tempatan, Bani Tani Akuatik Sdn Bhd, yang bertindak sebagai pengedar ke pasaran terbabit.

“Syarikat tempatan itu menjadi pembeli kontrak yang bekerjasama dengan PPK yang membekalkan ikan keli, sebelum dipasarkan kepada dua pasaran berkenaan.

“Syarikat itu memerlukan 240,000 ikan keli hidup (60 tan) untuk pasaran China dan 480,000 ikan keli beku (120 tan) bagi pasaran Dubai yang akan direalisasikan melalui kerjasama dimeterai.

“Kejayaan ini akan menjadikan Bani Tani Akuatik, syarikat tempatan pertama di Pantai Timur atau mungkin di Malaysia menerokai pasaran ikan keli ke pasaran terbabit,” katanya.

Beliau memberitahu media selepas majlis perjanjian persefahaman (MoU) bagi pemasaran ikan keli antara PPK Tanah Merah dengan Bani Tani Akuatik di sini, semalam.

MoU itu ditandatangani oleh Pengerusi PPK Tanah Merah, Abdullah Nawi manakala Bani Tani Akuatik diwakili Ketua Pegawai Eksekutifnya, Kassim Ahmad.

Perjanjian itu disaksikan Abd Rahim dan Pengarah LPP negeri, Shamsuddin Mat Rani. Ia bagi membolehkan PPK Tanah Merah membekalkan ikan keli kepada Bani Tani Akuatik untuk pasaran tempatan dan antarabangsa.

Abd Rahim berkata, LPP akan mengembangkan kegiatan menternak ikan keli ke PPK lain di negeri ini dengan menjadikan PPK Tanah Merah sebagai payung industri berkenaan.

“LPP akan mengembangkan kegiatan ini kepada 20 PPK lain di negeri ini memandangkan ikan keli mempunyai nilai pasaran yang tinggi sama ada dalam negeri atau antarabangsa,” katanya.

Kassim berkata, eksport ke pasaran China dijangka bermula dalam masa terdekat ini dengan penghantaran pertama 15 tan seminggu ikan keli hidup untuk makanan di restoran negara itu.

Katanya, permintaan dijangka meningkat sehingga 60 tan sebulan di negara itu kerana mereka tidak mempunyai bekalan ikan keli, selain ia menjadi hidangan makanan kesihatan.

“Untuk pasaran Dubai, ia akan dimulakan April ini dengan membekalkan ikan keli yang sudah dibekukan dan permintaannya ialah empat tan sehari atau 120 tan sebulan.

“Pasaran Dubai juga menjadi landasan untuk menembusi pasaran Iraq yang dilihat mempunyai permintaan tinggi bagi bekalan makanan berasaskan ikan,” katanya.

196 thoughts on “LPP sasar eksport 180 tan ikan keli ke China, Dubai

    • benih ikan untuk DIJUAL……

      KELI
      2 inci 6.5-7.5 sen
      3 inci 9.5-10.5 sen
      3.5 inci + 12.5-13.5 sen

      PUYU
      1 inci + 11-13sen
      2 inci 15-17 sen

      TILAPIA
      2 inci 16-18 sen
      3 inci + 25-28 sen

      benih POKOK ROSELLE RM5-RM10

      hrga tmasuk pghntrn dan bdsarkan kuantiti.. PUSAT : KG KOPOK, PASIR GUDANG..

  1. boleh bagi tau keli bunga atau keli afrika.. pasal saya nak buat ternakan keli bulan 3 nanti dengan anggaran kalau boleh 5 tan per bulan

    • sila cari sya kerana sya jual anak benih ikan keli saiz 3 inci RM0.12 saiz 4 hingga 5 RM0.15 saiz 6hinnga 8 RM0.19 tak termasuk kos penghantaran kos penghantaran RM0.01 bagi setiap ekor . Kalau ambik lebih 55000 ribu kos penghantara free

  2. Kami mempunyai bekalan kira-kira 600,000 ekor yang akan matang dan sedia dijual dalam bulan Mei dan 1,000,000 ekor pada bulan Ogos. Bolehkah kami menyertai program ini dan siapakah pegawai berkenaan yang boleh kami hubungi. Boleh hubungi saya di 016-9222075.

  3. saya nak jumpa dengan pengawai untuk membincang tentana pasaran dubai dan china.saya juga seorang memelihara ikan keli terbesar di negeri JOHOR.hubungi saya 0137581808

  4. saya nak jumpa dengan pengawai untuk membincang tentang pasaran dubai dan china.saya juga seorang memelihara ikan keli terbesar di negeri JOHOR.hubungi saya 0137581808

  5. ternakan ikan keli secara commercial menarik minat saya untuk menternak ikan keli secara beperingkat. saya ingin maklumat yang lanjut dari pihak tuan dalam memberikan sedikit maklumat untuk menjadi salah satu sub ternakan untuk syarikat tuan. untuk makluman tuan saya sudah pun mempunyai tapak untuk memulakan ternakan. sekian

  6. saya ada 18 kolam konkrit berukuran 10×40 dijangka dapat menghasilkan ikan keli anggaran 54 ton kira-kira tiga bulan dari sekarang

  7. Assalammualaikum Tuan,
    Saya sedang mencari pasaran ikan keli afrika. Keli ini diternak di sangkar di Tasik Kenyir. Anggaran keluaran sebulan dalam anggaran 2~3 tan sebulan. Bagaimana ingin berbincang dengan pihak Tuan secara lebih lanjut. Hubungi saya di talian 013-6081 823. Terima kasih.

    • boleh saya tahu email encik?saya ada beberapa kontrak dari customer yang memerlukan bekalan IKAN KELI AFRIKA,minimum order dijangka 1 tan. Sila beri maklum balas mengenai isu ini di email saya : firdaus@idamangroup.com

      terima kasih.

  8. Salam…
    Saya insyaallah akan mengeluarkan ikan keli afrika, anggaran sebanyak 8 tan ke 10 tan pada bulan Julai ini, dan aggaran sebanyak 16 tan ke 20 tan pada bulan Augus, dan seterusnya, dan mempunyai 4 kolam ikan keli, yang mana setiap bulan bekalan berterusan.Berapakah harga yang di tawarkan kepada pembekal seperti saya, dan adakah pihak tuan akan dapat mengambil bekalan itu terus dari ladang saya, BERALAMAT, 398A, Kampung Changkat Madrasah, Batu Kurau Perak.Makan di jamin bersih, dan halal.Harap mendapat maklum balas dari pihak tuan.

    Yg Benar,
    Sazali

  9. saya ada menternak keli kanvas.sesiapa yg ingin memborong keli bolehlah hubungi saya.tapak projek saya di kanchong darat banting,selangor.ikan saya boleh dituai.hubungi saya awie-013-3796650

  10. saya telah menjalankan penternakan ikan keli ,
    tetapi masih mencari pasaran ,
    kolam di Gua Musang Kelantan hubungi jika ada pembeli 012-9317659 ( Angah )

  11. Kami ada baru menternak ikan keli dalam kanvas lebih kurang dua minggu++.Lokasi kami di Kg Isnin Maarof,simpang renggam, johor.
    kami sedang mencari tempahan.
    berminat hubungi 0127765231 (hisham) atau 0197729019 (bachik)

  12. saya berminat untuk menceburi dalam bidang ini. Sape2 yang nak share ngan saya call or sms sy at 014-8648483. saya nak tau brapa harga sekilo tok ikan keli?

  13. SALAM…..sy dr JOHOR,baru jer nak jlnkn projek keli kanvas yg merisaukan sy sekarag cuma dimana sy nk jualkn ikan bila dh matang…

  14. IKAN KELI BERMUTU TINGGI,TERNAKAN DALAM KOLAM SANGKAR SEMULAJADI!!!
    saya sedia membekalkan anak ikan@ikan keli matang dan pallet ikan keli,sedia ada bila2 masa.Lokasi di puchong dan sanggup menghantar dalam area lembah klang.Minima penghantaran 25kg sekali hantar.Harga bg setiap kg serendah RM3.75 shj.Call sy terus Shahrul 017-6360262.

  15. Ikan keli halal,Ternakan Bersih dan Halal
    salam..
    Saya ada menjual anak benih,ikan matang dan pallet ikan.
    Diternak dalm kolam semulajadi dengan kaedah sangkar saya jamin mutu dan rasa sebenar keli.Ternakan d puchong saya sedia menghantar dlm area lembah klang.Boleh beli dengan harga serendah RM3.75/kg.Call sy terus 017-6360262.
    Bersama membantu usahawan bumiputra!

  16. SAYA PELAWA SEMUA RAKAN PENTERNAK KELI SELURUH MALAYSIA KITA BERSATU DIBAWAH SATU JEMAAH.TANPA ADA RAHSIA TERSELINDUNG..BIAR KITA KUAT BELA IKAN JUAL IKAN TENTUKAN HARGA IKAN.sESIAPA YANG RASA CADANGAN SAYA MENASABAH HUBUNGI SAYA KITA BINCANG SAMA2.KITA BUAT PASARAN KITA SENDIRI UNTUNG SENDIRI SENDIRI KERJA SENDIRI SENDIRI JUAL SATU TEMPAT.SAYA RASA KALAU ADA YANG NAK TUMPANG PASARAN YANG SAYA TEROKA SENDIRI NI ELOK LER KITA BERHUBUNG.
    MARI MARI TANPA ADA RAHSIA APA PUN.TAMAR 0192580580.SABAK BERNAM.

  17. Assallamualaikum
    saya ada membela ikan keli dlm kanvas, matang nya dlm hujung bulan oktober. yg menjadi kerisauan saya takut-takut pasaran ikan keli itu tidak ada. saya tinggal di Butterworth
    kpg pemborong2 di sebelah Bw dapat kiranya menolong saya dlm
    masaalah pasaran ikan keli saya nanti
    tq

  18. saya amy…..saya NAK TANYA MACAM MANA NAK DAPAT PASARAN IKAN KELI DI JOHOR BAHRU.SAYA SEKARANG MENETAP DI GELANG PATAH…NI NOMBOR TELEFON SAYA……017445338

  19. SAYA AMY…..SAYA NAK TANYA MACAM MANA NAK DAPAT PASARAN IKAN KELI DI DAERAH JOHOR BARU…..SAYA DAH PUAS MENCARI PASARAN TAPI AGAK SUKAR …APATAH LAGI SAYA BARU MULA…BULAN 12 BARU BOLEH TUAI……SEKIRANYA ADA SESIAPA YANG BOLEH BANTU…SILA TELEFON SAYA DINOMBOR INI…0177445338

  20. ASSALAMUALAIKUM…

    SAYA JUGA ADALAH SEORANG PENTERNAK IKAN AIR TAWAR SEPERTI KELI,TILAPIA DAN PUYU.SAYA JUGA BOLEH MEMBEKALKAN BENIH IKAN PADA HARGA YANG BERPATUTAN.SESIAPA YANG INGIN MEMBELI IKAN DEWASA MAHU PUN BENIH IKAN BOLEH MENGHUBUNGI SAYA DI NOMBOR TEL- 013- 5282770.ALAMAT KOLAM,PARIT 5A SUNGAI MANIK,36000 TELUK INTAN,PERAK.PROJEK PENGEKSPORTAN IKAN KELI CUKUP TERBAIAK.JIKA BOLEH PIHAK TUAN MENGHUBUNGAI DAN MEMBANTU PENGUSHA-PENGUSAHA KECIL SEPERTI SAYA ADALAH DIHARAPKAN BAGI MENINGKATKAN LAGI POTENSI TERNAKAN IKAN.

  21. kepada yang berminat untuk mengusahakan penternakan keli dalam kanvas / bekalan benih /bekalan makanan serendah RM 2.30/KG DIMINTA MENGHUBUNGI SAYA DIA TALIAN 0124332966-SHAHIRAN 0194704877-NADZRI

  22. ASSALAMUALAIKUM…

    SAYA JUGA ADALAH SEORANG PENTERNAK IKAN KELI BUNGA.SAYA JUGA MEMBEKALKAN IKAN PADA HARGA YANG BERPATUTAN.SESIAPA YANG INGIN MEMBELI IKAN DEWASA BOLEH MENGHUBUNGI SAYA DI NOMBOR TEL- 012-347 0381.ALAMAT KOLAM,BATU 16 1/2 JLN BATU PUTEH,KG SOLOK DUKU,78300 MASJID TANAH,MELAKA.PROJEK PENGEKSPORTAN IKAN KELI CUKUP TERBAIK.JIKA BOLEH PIHAK TUAN MENGHUBUNGAI DAN MEMBANTU PENGUSAHA-PENGUSAHA KECIL SEPERTI SAYA ADALAH DIHARAPKAN BAGI MENINGKATKAN LAGI POTENSI TERNAKAN IKAN.

  23. salam,tiada kemuskilan dalam menceburkan perniagaan berasaskan pertenakan.boleh sy tau langkah2 pemakanan ikan keli dalam tepuh penjagaan 1bln^ agar menjadikan ikan lebih Khasiat & br+ berat dengan kuantiti 5 ekor utk 1kg…..tq

  24. kepada sesiapa yang nak belkalan ikan keli segar, hubungi saya 017-5362676

    di sekitar kg gajah perak . manjung,

    harga berpatutan.

  25. Assalammualaikum abang ROSLAN,

    SAYA FEZAL YG CONTACT ABG SEBENTAR TADI,

    NO FON SAYA 017-5362676

    SABTU NI KITA JUMPA,DI KG PULAU GAJAH.

  26. Assalamualaikum.
    Saya Yusri dari kg alor lintang besut terenganu.sape2 yang nak beli ikan keli atau ada pasaran yang boleh saya join atu saya jual sila hubungi saya di no tel 0139912501.

    terima kasih.

  27. salam…
    sy memerlukan bkln ikan keli biasa…peruntukan kwsn kl dan selngor…keli x ksh mkn apa..jnji halal…sesiapa berminat mnjual dgn hrg borong blh hubungi sy 0172019516(fadhil)

    • menjual ikan keli secara borong.
      sila hubungi saya farida 0173708509.
      (kalu boleh ingin mendapat maklumat
      pembekal Bani Tani Akuatik SB kerana
      syarikat tersbut mebeli ikan keli utk
      diesport ke dubai n china)

      tq

  28. askm saya perternak keli dari jeram kuala selangor tapi saya tak tau nak jual kat maner .boleh tak sesiape membantu saya tentang pasaran .atau mane2 compeny yang hendak memebeli ikan keli untuk dipasar kan keluar negara,no fhon 0173624954

  29. Kepada syarikat/sesiapa yang berkehendakkan ikan keli dewasa, sila hubungi saya di 0129142700. Ikan akan sedia dituai pada awal Januari 2008. Estimated quantity 1.5tonne. Bertempat disemenyih.

  30. Assalamualaikum’
    kepada sesiapa yang nak bekalan ikan keli segar, hubungi saya 017-5362676-faizal

    di sekitar kg gajah perak . manjung,

    kami menjual benih ikan keli , kanvas dgn harga yg berpatutan.

    kpyg beminat sila hubungi saya,

    bantulah pengusaha2 kecil seperti saya.

  31. Assalamualaikum’
    kepada sesiapa yang nak bekalan ikan keli segar, hubungi saya 017-5362676-faizal

    di sekitar kg gajah perak . manjung,

    kami menjual benih ikan keli , kanvas dgn harga yg berpatutan.

    kpyg beminat sila hubungi saya,

    bantulah pengusaha2 kecil seperti saya.

  32. salam
    kami ade membuat pakaj bagi sesiapa yang ingin memulakan penternakan ikan keli di dalam kanvas…
    (area perak sahaja)boleh hubungi di talian
    (017-5362676)

    BIL PERKARA KUANTITI HARGA/UNIT
    (RM) JUMLAH
    (RM)
    1. Membekal dan membina kanvas berukuran

    6’x10’ 5set x 170.00= 850.00

    2.Memasang bingkai kayu 6’x10’ untuk kanvas

    5set x 130.00 = 650.00

    3. Membekal dan memasang saluran paip jenis PVC ururan 1 ½ diseluruh kanvas L/SUM L/SUM

    500.00

    4.Membekal benih ikan dalam saiz ukuran badan 2”
    Panjang badan

    10,000(ekor)x 0.07 = 700.00

    5. Membekel makanan bagi bulan pertama jenis
    (keli king)

    3 beg x 60.00 = 180.00

    6.Membekal jaring dan memasang kain hitam diatas kolam kanvas

    L/SUM L/SUM 220.00

    7. Kerja-kerja pembesihan kawasan projek selepas siap dan upah tenaga buruh

    L/SUM L/SUM 500.00

    Jumlah Keseluruhan : RM3,600
    (Ringgit Malaysia Tiga Ribu Enam Ratus Sahaja)

    *kami juga memeli ikan dewasa dan menjual benih,,

    Offer kepada semua (2″) hanya serendah 0.07 shj.

  33. salam,,,
    saya nak tanya, macam mana nak join dalam program ni.. sekarang saya dalam proses & laksanakan project mega di negeri atas tapak tanah seluas 2 ekar. & anggaran baject keluaran 10 tan metric..& kemungkinan untuk menanpung keluaran project juga dilaksanakan secara kelompok bagi menanpung masa akan datang..

  34. Kanvas keli Siap pasang,bahan bahan terdiri
    dri kanvas, slotted iron ( besi lobang utk tiang & pengadang) , serta penghalang matahari. Sesuai utk hobi atau kommersial. Boleh di pasang di rumah, taman, ladang dsb..

    1- Saiz 10 x 5 x 2 = rm600

    2- Saiz 10 x 10 x 2 = RM800

    3- Atau tempahan kanvas sahaja mengikut saiz yg anda inginkan pada hara rm2.00/kpa.

    call/sms : 019-3108022
    email : mokh1911@yahoo.com
    ( Mokhtar Mohd Shah )

  35. Saya pengusaha ikan keli(jenis afrika)area KAPAR, selangor.

    Insya-Allah dalam masa kurang 2 bulan lagi boleh lah dituai hasilnya..

    Saya juga sedang mencari agent untuk memasarkan bekalan keli saya ini..

    sekiranya anda inginkan keli yang segar bolehlah hubungi saya ditalian 012-9438871. Harga boleh dirunding..

  36. Tawaran Tahun Baru 2009

    KELIEMAS ENTERPRISE kini menawarkan pakej2 menarik Untuk Pembenihan
    Ikan Keli & Puyu:

    A. Set Pembenihan Ikan Puyu – RM 130.00 Sahaja

    1. Hormon Overprim – 1
    2. Jarum Suntikan – 2
    3. Nota Pembenihan Puyu- 1
    4. Kos Penghantaran- RM 5.00

    B. Set Pembenihan Ikan Keli – RM 150.00 Sahaja

    1. Hormon Overprim – 1
    2. Jarum Suntikan – 2
    3. Gunting pembedahan- 1
    4. Bulu Ayam – 2
    5. Kain Kasa – 1
    6. Nota Pembenihan Keli – 1
    7. Kos Penghantaran- RM 5.00

    C. Atas permintaan (side order) + RM5.00 kos penghantaran

    1. PH Test – RM 30.00+ RM 5.00
    2. Ammonia test – RM 40.00+ RM 5.00

    D. Induk Keli

    1. 1 kg – RM 10.00

    E. Induk Puyu – Sedia untuk dibuat pembenihan

    1. Sepasang (betina & jantan) – RM 10.00

    F. EM – EMAS (mikro organisma)

    1. 1 liter – RM 10.00

    G. Kanvas

    1. Harga akan di update secepat mungkin

    Harga boleh dirunding sekiranya tempahan banyak. Penghantaran Dalam Tempoh 3 Hari Selepas Tempahan Dibuat

    Untuk keterangan lanjut & tempahan
    Sila Hubungi:

    En. Farid : 017-6091009

    Pn. Aini : 014-6669727

  37. Bayanz Agrofarm
    benih keli:
    special offer this new year….
    1.5 inch 3.1 sen
    2.0 inch 4.2 sen
    2.5 inch 5.4 sen
    3.0 inch 8.2 sen
    4.0 inch 12.1 sen
    ( harga boleh runding)
    * minimum order 20k je….
    penghantran bergantung kpd jarak, 50km pertama free…
    berminat kol
    013-6963467 (amka)
    013-6902269 (izham)
    tempat kita orang kat tanjung malim perak, n sape2 yg berminat nak jual keli matang dlm 5-6 ekor sekilo boleh bawa bincang, kita akan tolong beli n jual

  38. saya telah menjalankan penternakan ikan keli ,
    tetapi masih mencari pasaran ,
    kolam di cheras hubungi jika ada pembeli / pembekal 012 23 23 702

  39. saya peternak ikan keli dlm kolam di mersing. keluaran bulanan saya adalah sebanyak 3-5 ton sebulan. jika sesiapa berminat sila hubungi saya di talian 013-2265861

  40. Saya memerlukan bekalan ikan keli halal secara konsisten sebanyak 6-10 tan sebulan. Hubungi saya di 019-6666404 (Syam;Semenyih/Bangi)

  41. Saya penternak ikan keli di Kg Selarong Pengkalan hulu perak, sekarang ni saya nak cari pembeli ikan keli tersebut. sekiranya ada yang ingin berurusan boleh hubungi saya 019-2645528.

  42. assalamualaikum…
    Saya Mohd Rashid Menternak/membekal ikan keli segar di Negeri Sembilan…
    Saya tertarik dengan berita megenai eksport ikan keli di pasaran tempatan dan antarabangsa…
    Kepada Pihak berkenaan berminat sila hubungi saya di talian 013-2322002.. harga boleh ditawarkan bila-bila masa…
    kerjasama Tuan amat saya hargai dan di ucapan ribuan terima kasih

  43. 1.kpd sapa2 di kws utara yg bela ikan keli, tilapia merah, haruan, baung tapi tak tau nak jual kat mana sila e-mail kat saya mathasni@yahoo.com
    2.kpd sapa2 di kws utara yg tak tau nak cari kat mana benih ikan keli, tilapia merah, haruan, baung sila e-mail kat saya.
    3.lagi satu ada sapa2 tau penternak ikan tilapia merah kat kws utara?

  44. salam ,
    Sy baru menternak ikan keli , tapi sedang mencari pasaran tetap , sesiapa yg ingin berkerjasama sila hubungi 0196350695 di Kg. Gadong Labu .

  45. KAMI MEMBEKALKAN IKAN KELI SEGAR, MEMBEKAL KANVAS, BENIH IKAN KELI DAN MAKANAN KELI. KAMPUNG PULAU GAJAH PASIR PANJANG ULU, 36800 KAMPUNG GAJAH, PERAK DARUL RIDZUAN Tel :FAIZAL : 017-5362676

    Peluang Manjalan Perniagaan

    Sebagai permulaan kepada sesiapa yang berminat untuk menjalankan peusahaan penternakan ikan keli ini, Irfan Global Enterprise adalah salah sebuah syarikat yang ada menawarkan pakej kolam kanvas yang paling menarik kepada bakal-bakal usahawan yang berminat menjalankan penternakan ikan keli secara kormersil.

    Harga boleh dirunding , bantuan khidmat nasihat kami beri kepada para pelangan yang melagan produk kami.

    Selamat menuju kejayaan dengan hasil usaha sendiri.

    Faizal
    017-5362676 / 017-5237262
    irfanglobl@yahoo.com

  46. “IGE” IRFAN GLOBAL ENTERPRISE

    KAMI MEMBEKALKAN IKAN KELI SEGAR ORGANIK,
    “DIJAMIN HALAL KEBERIHANYA”
    MEMBEKAL KANVAS,
    “MEMBEKAL BENIH IKAN KELI” DAN MAKANAN KELI. KAMPUNG PULAU GAJAH PASIR PANJANG ULU, 36800 KAMPUNG GAJAH, PERAK DARUL RIDZUAN Tel :FAIZAL : 017-5362676

    Peluang Manjalan Perniagaan

    Sebagai permulaan kepada sesiapa yang berminat untuk menjalankan peusahaan penternakan ikan keli ini, Irfan Global Enterprise adalah salah sebuah syarikat yang ada menawarkan pakej kolam kanvas yang paling menarik kepada bakal-bakal usahawan yang berminat menjalankan penternakan ikan keli secara kormersil.

    Harga boleh dirunding , bantuan khidmat nasihat kami beri kepada para pelangan yang melagan produk kami.

    Selamat menuju kejayaan dengan hasil usaha sendiri.

    UNTUK TEMPAHAN SILA HUBUNGI
    Faizal
    017-5362676 / 017-5237262
    irfanglobl@yahoo.com

  47. kami mempunyai stok ikan keli sebanyak 20 tan yang akan dituai pada april ini. kepada seseiapa yang berminat untuk membeli secara borong boleh lah hubumgi kami di talian 017-3429741(lieya)/017-3429731(wan)

  48. saya ingin menjual ikan keli biasa, dalam 1.5tan,matang pada hujung apr09.harga boleh dibincang. kawasan Bt.9 Cheras, kajang.tel 0133805231

  49. TAWARAN HEBAT

    PROMOSI PAKEJ KELI

    5 KANVAS 16`6`3
    5 BESI
    JARING HITAM 1 GULUNG
    TALI
    JARING HIJAU
    PAIP
    MAKANAN 20KG X 20 BAG
    BENIH 15 RIBU EKOR 23 INCI

    HANYA RM 8000 SAHAJA

    PERCUMA PEMASANGAN DAN PENGHANTARAN SEKITAR JOHOR BAHRU.TEMPAT LAIN BOLEH DIRUNDINGKAN..

    PERCUMA EM DAN PH AIR….REBUTLAH PELUANG INI SEBELUM TERLAMBAT….

    AMY 0177445338
    JOHOR KEMPAS

  50. salam….
    sesaper berminat tok membeli ikan keli organik(halal),bolehlah menghubungi saya di talian 012-72525264..
    sekiranya berminat untuk membeli dlm kuantiti yg banyak…insya’Allah, penghujung MAC ini,ternakan keli saya akn menghasilkan 2 tan ikan keli, dan tuaian baru akn dimasukkan pd april ini…
    jgn risau..harga bole dibincang….

  51. salam….
    sesaper berminat tok membeli ikan keli organik(halal),bolehlah menghubungi saya di talian 012-7525264..
    sekiranya berminat untuk membeli dlm kuantiti yg banyak…insya’Allah, penghujung MAC ini,ternakan keli saya akn menghasilkan 2 tan ikan keli, dan tuaian baru akn dimasukkan pd april ini…
    jgn risau..harga bole dibincang….

    yusni(012-7525264)
    gelang patah, johor.

  52. saya mencari bekalan keli :-

    1) Jenis : Keli tanah
    2) Size : 7-8 ekor / kg
    3) Jumlah bekalan : 3 – 5 mt / hari
    5) Penghantaran : Ipoh, Perak

    sesiapa yang mempunyai bekalan, harap dapat hubungi saya ditalian 012 – 6485 485 / 014 – 3344 600 untuk sebutharga.
    atau email ke sheqien17@yahoo.com.my

  53. semekom…saya mempunyai ikan keli baja organik sebanyak 3 tan, sesiapa yang berminat untk membeli ikan keli saya, boleh hubungi 019-5650406,harga boleh berbincang

  54. Kursus Penternakan Dan pembenihan Ikan Keli

    Tempat (ceramah) : Balairaya Kg. Paya Dalam, Melaka

    Tempat pembenihan: Tapak pembenihan Kg Bukit Durian

    Tarikh: 27, 28 dan 29.03.2009(3 hari 2 malam)

    Yuran Kursus : RM400(tanpa penginapan)
    RM550 termasuk penginapan

    TEMPAHAN AWAL SANGAT DIALU-ALUKAN BAYARAN BOLEH DIBUAT SEKARANG.

    Bank : Agro Bank Bhd.
    Nama : Keliemas Enterprise
    No. Akaun : 1-00-5601-00004638-8

    Untuk keterangan lanjut sila hubungi : En. Farid :
    017-609 1009
    Pn. Aini : 014-666 9727

    Layari :
    keliemas.blogspot.com

  55. Untuk makluman semua

    KELIEMAS ENTERPRISE (MA0125232-X)

    akan mengadakan

    Kursus Pembenihan Ikan Puyu

    Tempat (ceramah) : Balai Raya Kg. Umbai, Melaka

    Tempat pratikal: Tapak pembenihan kursus KELIEMAS ENTERPRISE

    Hari : Ahad

    Tarikh: 8 MAR(3) 2009

    Yuran Kursus : RM 200

    TEMPAHAN AWAL SANGAT DIALU-ALUKAN BAYARAN BOLEH DIBUAT SEKARANG.

    UNTUK PEMBAYAAN BOLEH DIBUAT KE AKAUN KELIEMAS ENTERPRISE AGRO BANK
    1-00-5601-00004638-8

    SILA SMS NAMA ALAMAT DAN NO IC SETELAH BAYARAN DIBUAT.MAKAN, MINUM DAN SIJIL PENYERTAAN AKAN DISEDIAKAN.

    Untuk keterangan lanjut sila hubungi :
    En. Farid : 017-609 1009 Pn. Aini : 014-666 9727

    Layari :
    keliemas.blogspot.com

  56. Assalamualaikum..saya haniff.

    Saya Baru 3 minggu ternak 4000 ikan keli di belakang umah area johor Bahru..
    Saya risau untuk meneruskan usaha penambahan bilangan kanvas. Usaha ini dibantutkan kerana kerisauan pasaran di area johor bahru..

    adew suggestion untuk pasaran ikan keli area johor bahru x..?

    sebarang teguran dan nasihat untuk memperbaiki diri saya amat saya hargai..

    sekian terima kasih..

    sebarang cadangan…bolehlah hantar melalui email.
    k_a_l_o_i@yahoo.com

  57. saya penternak ikan keli organik…sesiapa berminat dgn harga rm3 sekilogram boleh hubungi saya untuk lebih lanjut-0166411009.(sentosa.klang.selangor)

  58. PENGENALAN

    AquaBina Technologies telah ditubuhkan untuk menyediakan penyelesaian untuk pelanggan-pelanggan daripada Agrotechnologi:-

    · Sains Perikanan
    · Akuakultur

    PRODUK & SISTEM
    AquaBina Technologies mengkhusus & menyediakan penyelesaian-penyelesaian:-

    1) Perikanan & Akuakultur disiplin:-

    · Membekalkan ikan air tawar
    · Membekalkan benih ikan
    · Membekalkan peralatan perikanan
    · Membekalkan makanan ikan (Pellet)
    · Membekalkan air rawatan ikan (EM)
    · Reka bentuk akuakultur
    · Teknologi makanan
    · Perkhidmatan kejuruteraan
    · Khidmat nasihat
    · Lain-lain

    Kami juga menyediakan kerja-kerja asas penyelesaian untuk akuakultur usahawan baru dan pusat latihan dalam menyediakan penyelesaian penuh bagi permulaan tempat ternakan termasuk:-

    · Perundingan
    · Kajian kemungkinan
    · Peralatan & kaedah Aquatic
    · Reka bentuk akuakultur
    · Pengurusan kualiti air untuk akuakultur
    · Pemasangan, ujian, mentauliahkan
    · Latihan

  59. salam semua,

    kepada bakal-bakal usahawan yang ingin memulakan perniagaan penternakan ikan keli, kami menawarkan pakej yang menarik dan istimewa kepada saudara2 yang berminat menjalankan projek perniagaan ikan keli, untuk keterangan lanjut sila hubungi
    En Faizal di talian 017-5362676.( area Perak)
    T.q

  60. nak bertanya…penternak ikan keli sekarang cam cendawan tumbuh lepas hujan…projek LPP memang menarik..satunya dapat membantu para penternak ikan keli…tapi oleh kerana terlalu banyak penternak ikan keli,macam mana pihak LPP dapat/akan membantu para penternak??jumlah tuk diexport 180tan per month…tak lah banyak nak dibandingkan dengan penternak ikan keli yg ada sekarang…so harap pihak LPP ketua pengarah Datuk Abdul Rahim Ahmad dapat memberi maklum balas pada saya…harap maklum..sekian terima kasih…

  61. Salam & sejahtera pada semua,

    Kami syarikat pemborong,penternak keli & ikan air tawar & peralatan kolam,berminat ingin mencari dan membeli perkara-perkara seperti dibawah:-

    1) Keli tanah makan campur,saiz 5 ke 6 ekor/kg,ambil sendiri,harga ditawarkan :RM 2.50 /kg (Perlukan 1 tan sehari berterusan)

    2) Keli tanah makan campur,saiz 7 ke 8 ekor/kg,ambil sendiri,harga ditawarkan : RM 2.80 ke RM 3.00/kg(perlukan 4 tan sehari & 2 tan seminggu berterusan)

    Berminat sila emailkan sebutharga berserta nama syarikat,no.telefon,alamat lokasi ke aquabina@gmail.com

    Terima Kasih

  62. A.Kum dan selamat petang

    Saya sedia membekalkan ikan keli kepada pemborong dan peruncit ikan keli. Berminat sila hubungi Sham 0195236093. Harga boleh dirunding. Lokasi kolam / ladang di Kuala Kangsar, Perak.

  63. Sye penternak ikan keli dan juga dah ada hasilnya jadi kalau perlukan sye blh call 0135251033…….sye antara yang terbesar menternak ikan keli kolam simen di taiping,perak.Harga blh bincang….

  64. PELUANG ISTIMEWA KEPADA BAKAL USAHAWAN
    Assalamualaikum,,,, kepada saudara2 yang berminat atau yang baru ingin menceburi dalam bidang projek ternakan ikan keli ini, pihak kami sedia membantu anda untuk menjalankan projek anda, kami menyediakan pakej yang menarik dan hebat serta berkualiti kepada anda bakal usahawan ternakan ikan keli, khidmat nasihat dan cara-cara penjagaan ikan keli diberikan secara percuma…hubungi kami jika anda ingin menambahkan pendapatan anda dalam bidang yang makin popular kini.
    Jika anda berminat sila ke blogspot saya :-
    http://irfanglobal.blogspot.com/

  65. salam…saya adalah penternak dan pemborong ikan keli. kepada sesiapa yang nak beli atau jual ikan keli dalam jumlah yang banyak sila hubungi saya (Shahdan) di talian 017-5690154.

  66. siapa yang ada kolam tanah, untuk keli. kami berupaya memberikan anak ikan percuma dan palet percuma. mengikut terma san syarat. pasaran juga kami uruskan. 019 3363 618

    • saya ada 2 buah kolam di jelapang ipoh perak,
      sekarang kami bela ikan keli sendiri,sedang mencari kontract farming. punca air dari bukit,
      kolam tanah. boleh tolong terangkan syarat2x
      saya memang berminat …. joe-017-5185062

  67. Saya mencari pembeli ikan keli yg menawarkan
    harga yg menarik.
    Kepada LPP bagaimana saya dapat berhubung
    dengan pihak tuan.

  68. salam….
    sesaper berminat tok membeli ikan keli organik(halal),bolehlah menghubungi saya di talian 017-5230614..
    sekiranya berminat untuk membeli dlm kuantiti yg banyak…insya’Allah, penghujung MEI ini,ternakan keli saya akn menghasilkan 4 tan ikan keli, dan tuaian baru akn dimasukkan pd june ini…
    jgn risau..harga bole dibincang….
    tmpt area perak tengah

  69. salam,

    saya penternak dari negeri terengganu area marang sg kerak 2…

    ada stok ikan sebayak 4ribu ekor dan matang penghujung bulan 5 insyaAllah..

    sape ade market n nak beli secara pukal boleh contact saya…

    019-9867630

  70. hai…saya penternak ikan keli yang baru menceburi dalam bidang ini,sesiapa yang sudi memberi pendapat,pandangan dan pengalaman tentang penjagaan ikan keli di dalam kolam tanah jangan la segan dan malu untuk menghubungi saya di talian 019-6318224 (anytime)

  71. Seminar Ikan Keli & dll akan diadakan di pejabat perikanan S.Alam.Maklumat Perikanan Daerah.Kepada yang berminat,sila SMS Nama,No.IC dan Alamat ke : 019-2580580 (En.Tamar,S/u Koperasi Usahawan Akuakultur Sabak Berhad)@ email butir peribadi anda ke :aquabina@gmail.com

    Tempat,Hari & Masa : Akan Ditentukan kemudian
    Masuk : PERCUMA

    (REBUTLAH PELUANG PEMASARAN YANG UNNGGUL DAN BERKESAN DI BAWAH KELOLAAN AGENSI KERAJAAN

  72. salam, saya tertarik dengan projek lpp .macm mane saya nak amik kontrak untuk join dgn pasaran dubai dan china.anggaran pengeluaran 3- 5 tan per bulan

  73. salam, saya tertarik dengan projek lpp .macm mane saya nak amik kontrak untuk join dgn pasaran dubai dan china.anggaran pengeluaran 3- 5 tan per bulan hubungi saya-0135992212

  74. a’kum..saya baru memulakan perternakan ikan keli di area kedah.. saya ingin tahu mcm mana saya nak dapatkan prospect saya….dari mana?

  75. saya ingin memasarkan ikan keli ternakan dalam kanvas anggaran hasil 5000kg sebulan dalam lingkungan berat 7-8 ekor p/kilo.tapak ternakan di RPT Chepor,Chemor Perak.sesiapa berminat untuk berurusan sila hubungi saya ditalian 012-5008403(Che Mat)

  76. Saya baru memulakan penternakan ikan keli di daerah hulu langat…. Saya ingin tahu macam mana saya nak dapatkan prospect saya……….. bagai mana ?
    Sesiapa yang hendak menolong saya tolongla!
    Tolong adalah satu amalan yang baik….
    terima kasih!KAmal….
    Contact Num: 016-2158652

  77. Salam semua,
    Kepada sesiapa yang berminat utk memulakan penternakan ikan keli, sila hubungi saya ditalian Faizal : 017-5362676.
    1.Membekal kanvas.
    2.Membekal Benih Ikan keli.
    3.Memasang set kolam kanvas serendah (Rm5,000.)
    Lawatilah Blog http://Irfanglobal.blogspot.com/

  78. sesiapa yang ingin medapatkan bekalan ikan keli..bolehlah menghubunhi saya di 074138461.terutama mereka yang tinggal di kawasan BATU PAHAT atau berdekatan dengannya…status halal jangan khuatir..kerana kam menjanjikan memberikan makanan halal terhadap ternakan kami..HARGA??
    amat berpatutan berbanding tempat lain….

  79. kepada sesiapa yang memerlukan ikan keli….bolehlah menghubungi saya di talian 019-6552377.kolam saya di rembau negeri sembilan,ikan makan hanya diberi makan palet 100%,dijamin halal.Kalau berminat boleh hubungi saya sekian terima kasih…

  80. saya sedang mencari pasaran tetap keli canvas di ulu tiram JB…sesiapa yang sanggup membeli secara pukal , sila hubungi saya di 019-7552445/ 019-7742588. sekarang ada 30 kolam x 3000 ekor…bulan depan dah boleh dijual secara berperingkat..

  81. salam….ikan keli bnyk ni …kalu lpp minat mcm mna nk contact…ikan sekilo brapa?datang ambil ikan kat ladang ke?
    zul siam

  82. Saya baru memulakan penternakan ikan keli di daerah port dickson…. Saya ingin tahu macam mana saya nak dapatkan pasaran. bagai mana ?
    saya sedang mencari pasaran tetap bulan ogos dah boleh dijual secara berperingkat..
    macm mane saya nak amik kontrak untuk join dgn pasaran dubai dan china.ada tiga kolam. dah masuk 100000 benih ekor.tel-0136711440

  83. Syarikat kami ada 100,000 keli matang utk dijual Julai ni. Sesiapa yang berminat untuk membeli sila hubungi 016-7786106. Saya juga sedang mencari contract farming bagi ternakan keli yang ditambah.

  84. Saya tertarik dengan projek lpp .Bagaimana saya nak amik kontrak untuk join dgn pasaran dubai dan china.anggaran pengeluaran 1-3 tan per bulan hubungi saya- 016 7786106

  85. Salam,

    Saya kekadang kesian dekat diri saya dgn rakan-rakan penternak. Bela tahu tapi jual tak pandai. Cuba jual dekat kedai-kedai makan tapi sebulan dua je lepas tuh kedai pun xnak dah. Saya siap pesan setiap kali hantar ikan keli tu, kalau ada yang tak kena kat ikan keli tu bagitau sy. Terbesar ke, terrrkecik ke.. ape ke… Tapi dorang kata ok. Kekadang kesian gak kat penternak kecik mcm sy ni. Balik keje pukul 6 terus tangkap ikan. Lepas tangkap matikan pulak dengan garam. Lepas ikan mati dalam 2 jam sy siang pulak. Lepas siang sy basuh bersih-bersih sampai orang rumah pun perli, “mana ada orang basuh ikan sampai bersih macam tu untuk jual”. Bukan byk pun, sekali jual 2kg. Sekilo rm4.00 (keli makan pallet je). Dapatlah rm8… Tapi keje nye sampai pukul 12 malam baru siap. Lepas makanan ikan naik, saya nak naikkan rm4.40… Terus dorang taknak, yelah… kat pasar cina jual rm3. Tapi makan ape keli tuh sendiri mau ingat ar… Takkan ayam kfc ngan ayam goreng kat pasar malam harga nak sama. Macam tuh bungkuslah KFC….
    Panjang pulak cerita sy, la ni setiap kali pandang kolam ikan yang terbiar tu sayu jer hati.. Tapi tekad sy satu hari nanti sy akan mula balik dengan ilmu penuh di dada tentang pemasaran ikan.

    Sekarang tanam jagung, dulu sekali dah fail pasal jagung ni. Tapi sy cuba lagi kali ni buat dengan kawan. Dulu masa first trial mcm2 dugaan, kereta terbenam, mounting kete pecah, tanam jagung sampai maghrib, demam 3-4 hari, mcm-mcm lah….. Semua tu sebab ilmu tak cukup. La ni, sy tanam dalam 6 batas je dulu. Tiap batas ada dalam 500 pokok. Kalau 5 batas ni jadik baru sy tanam satu ekar.

    Apa-apa pun, sy tahu ada orang yang bela keli boleh dapat puluh ribu sebulan. Tapi dia bukan baru bela, dah berbelas tahun dah. Dah sampai tahap dia kata penat sgt bela ikan ni walau duit masuk ribu…

    Fikir-fikirkanlah apa yang boleh saudara-saudari semua dapat dari tulisan sy ni. Wassalam…

  86. saya sedang mengusahakan ternakan ikan keli. dan akan membuat penjualan pada bulan ogos 2009 lebihkurang 4 tan keli matang. masalahnya saya tidak ada tempat utuk dipasarkan bolehkah sesiapa dapat bantu. atau pihak LPP. sekian harap maklum.

    aminah jaferi
    batu pahat johor.
    0196649393

  87. saya berminat untuk membeli secara borong ikan keli matang saiz 4-6 ekor sekilo dengan harga RM2.90 hantar ke mentakab pahang..kuantiti 1 tan seminggu..pemakanan keli adalah halal..jika sesiapa berminat sila hubungi saya 017-4317672

    saya juga membekalkan benih 3-4 inci dengan harga RM0.15 termasuk penghataran dan jaminan beli balik dengan harga RM3…minima order 50k ke atas

    • saya pengusaha baru yang ingin mengusahakan ternakan keli tanah di Jengka..buat masa ini saya tengah mencari pembeli untuk dijadikan pembeli tetap..saya juga berminat untuk membeli benih keli tapi tak sampailah sehingga order 50k…

    • saya pun berminat untuk pelihara ikan keli ini. saya tinggal di mentakab. kalau en reza ada bekal benih ikan keli, adakan en reza akan membeli balik ikan keli tersebut?

  88. askm,kami pengeluar benih keli di negeri sembilan,harga 2 inci 7 sen 3 inci 9 sen,harga boleh kurang lagi kalau order banyak2.tq sila hubungi hafiz 0172190540

  89. Kami adalah pengusaha ikan keli di daerah butterworth .mempunyai lebih kurang 4tan ikan keli yang akan matang dalam bulan ogos.Kami sedang mencari pemborong dan kami juga berminat untuk menyertai program LPP.Bagaimanakah caranya untuk kami menyertai program ini…
    Sila hubungi kami di talian..
    Shohaimi-0194131411
    safiee-0174357642

  90. Aslmkm..
    Tahniah kepada semua penternak2 baru yang berminat menceburi ternakan ikan keli. Saya cuma memberi beberapa saranan dlm aspek pemasaran. Kalau tuan2 ingin menjual aspek pertama adalah saiz, kuantiti dan harga. Kalau bg mkn pellet tuan2 tidak boleh pasarkan di pasar2 atau org tengah sbb keuntungan terlalu sedikit.
    Cara terbaik kena cari alternatif bab makanan ni…
    Kalau setakat buat 10-20 kanvas atau simen, tuan2 dah berangan nak jual 1 tan sebulan dan berterusan baik tuan2 kaji dulu forecasting projek tuan. Byk lagi yg nak sy curahkan tp cukup setakat ini saja.Apa2 komen sila lah bertanya..

    • salam en salahudin,
      saya juga di jb..macamana ada orang segelintir yg berjaya memasarkan ikan mereka manakala yg lain semuanya sibuk tercari-cari…?

  91. saya ade bekalan keli matang 3 tan pada bulan ogos 2009 nie..masalahnya kat mana nak dipasarkan…harap ade pihak yang boleh membeli atau bantu memasarkan keli nie…dengar cite pihak LPP ade buat penghantaran untuk eksport ke china dan Dubai..tapi saya sudah menghubungi HQ LPP di Kuala Lumpur..tapi katanya pasaran keli x ade harga..dan tidak ade permintaan..mcm mana nie?sesape boleh bantu boleh hubungi saya 0196649393…min

  92. Saya sedang mencari pasaran untuk menjual,kalau LPP ada membantu membeli, tolong bagi tau caranya atau pasaran yang saya jual tunjukkan jalan pada kami.

    terima kasih

  93. Tuan saya tertarik dengan projek lpp .macm mane saya nak amik kontrak untuk join dgn pasaran dubai dan china.anggaran pengeluaran 3- 5 tan per bulan hubungi saya-016-5201977

  94. saya nak pasarkan keli organik kacukan keli jepun dan tempatan. ladang saya yang terletak di karak, mampu menghasilkan 35 tan sebulan. tuaian pertama kami dalam bulan ogos 2009. kepada yang berminat untuk membeli keli organik kami, sila hubungi saya di talian 017-3466155. untuk pengetahuan semua, kami juga menghasilkan pallet makanan sendiri yang dijamin halal dan bersih.

  95. macm mane saya nak amik kontrak untuk join dgn pasaran dubai dan china. saya safari berminat. lokasi pertenakkan di masjid tanah.no hp saya ialah 019-7767661

  96. salam sy ad tngk tentang majlis ingin ikan keli yg banyak sy salah seorang pengusaha di ulu langat. sy mempunyai kelompok bersama2 kwn2 sy yang membele ikan keli dan talapia kebanyakanya keli lah,kelompok kami mampu keluarkan ikan sebanyak 1 tan satu hari tp kami tak mempunyai market yg teguh.ramai lg kwn2 sy yang mampu dan ingin membuka kolam secara besar besaran tp masih menungu kerana tiada market yang cantik.

  97. membekal ank benih ikan keli bersaiz 1.5 inci
    harga 0.05 bergantung jumlah yng d tempah.nasihat peternakan ikan keli dan buku rujukan di beri percuma.kami juga membekal makanan dan peralatan peternakksn
    hubungi
    zakaria-0196953649

  98. kami menjual benih ikan keli 2 inci dgn harga 0.028 sen (pembelian minima 10,000 ekor.
    kami juga menjual makanan pallet g1,g2,g3
    20kg dengan harga rm53.00 setiap beg.
    penghantaran percuma di kawasan ipoh,perak sahaja.
    kami juga membeli keli dewasa
    100% makanan pallet rm2.30 1kg
    makanan perut ayam, campuran rm 2.00 1kg
    (4-5 ekor 1kg nom 200gram 1 ekor)
    harga belian mengikut harga pasaran semasa mungkin mahal atau murah dari harga ini.
    kami juga memberi after sale service….

    jika berminat sila hubungi

    Joe:017-5185062

  99. helo kekawan semua…….

    nak highlight sikitlah. maklumat yg sentiasa ada & mudah didapti ni, asyik2 pasal ada “penjual” nak memasarkan hasilnya.

    problemnya pulak, payah betul nak cari “posting” dari “pembeli” yg mau beli secara besar2an/kecil2an…..sy ni “consider small timerlah”.

    amacam ni hah? cuba tolong kongsikan maklumat b’harga tu…

    “sorry & thank you”.

  100. kepada pemborong ikan keli yang ingin memborong ikan keli sebulan 1 tan 5-6 ekor sekilo sila hubungi Ahmad 012-5625986.Taiping Perak..

  101. boring betul cerita pasal keli nie..pakej gegila..kursus la , seminar la..jual benih la..nak jual punya la susah..makanan keli mahal giler..3 bulan belum tentu besar..penjagaan rumit giler..ader jer masalah air..jual x laku..mati la mcm nie…saya ada kat 1 tan x terjual..pastu ade g 2 tan yg kecik..dah mcm2 usaha nak jual…payah btl arrr nak laku..kalau ade pembeli dan pemborong bg tau yer..anuar.013-7368686

  102. kepada sesiapa yang berminat membeli dan memborong ikan keli. sila hubungi arifin ismail 0133947503.ikan makan pallet 100%.dapat mebekalkan 1ton-10tan sebulan.ladang berada d jelebu negeri sembilan.kami mempunyai 200 buah kolam.

  103. Pusat Pengumpulan ikan keli dan puyu ini wujud kerana kebanyakan penternak tidak dpt memasarkan ikan ikan mereka. Salah satu sebab faktor kuantiti, kebanyakkan pembeli pulak memerlukan bekalan secara berterusan. Market utk ikan keli dan puyu sebenarnya ade. Yang sedikit kita kumpulkan menjadi banyak agar pembekalan kepada pembeli berterusan. Ini pendapat saya….Buat masa skang ni sy telah ade permintaan ikan keli yg x dpt sy penuhi.Tq

  104. Kami dari klang,selangor bersedia untuk membeli ikan keli matang anggaran 5-6 ekor sekilo. Ikan keli diberi makan palet atau sayuran dan ikan keli yang diberi makan perut ayam TIDAK dialu-alukan. sila hubungi Shahrul 012-2887468 untuk maklumat lanjut…

  105. kami sedia membeli ikan dari 500 kg sampai 5 tan
    pembelian tunai 1 kg rm 2.40 kalau berminat sila balas email kami akan lawat tempat ternakan anda

  106. Saya orang n.sembilan terkenal dengan masakan masak lemak cili api ikan keli atau sebahagian tempat panggil sembilang salai.saya ada menternak ikan keli ini dalam tangki di belakang rumah.x banyak adalah dalam 1,2000 ribu ekor.kalau berkurangan saya akan tambah benih.ia hanya sekadar suka2 dan minat, selain mencari duit tambahan.sekarang ini persaingan untuk menjual keli segar/hidup ini agak hebat nak cari pasaran pun susah.nak tolak kat fama pun depa ambik murah sangat, jadi saya proseskannya jadi keli salai.jadi sape yg berminat terutamanya disekitar n.sembilan bleh hubungi saya untuk tempahan, sama ada untuk makan sendiri atau kenduri.Harga RM 25.00 sekilo / RM 2.50 100gram.kalau ambik banyak harga boleh dirunding/kurang.Harga tidak termasuk kos penghantaran.Berminat boleh hubungi:
    Along : 06-6111891 / 017-2800310 / 013-2234607.

    Lokasi:Jelebu,N.Sembilan.

  107. selamat sejahtera,

    Ikan-ikan bibit (1-3 inci) ikan keli afrika untuk dijual.

    Pada (3 november 2009)
    newly hatched – 100,000 ekor
    1 inci – 50,000 ekor
    2 inci – 400 ekor
    3 inci – 200 ekor

    Production setiap bulan adalah consisten

    Lokasi : Kota Kinabalu, Sabah
    Tel : 014-6444299
    Email : jazce_gurl@hotmail.com

  108. Apa laaa nasib penternak keli kecil2an macam kita,dulu masa ternak mcm2 janji manis,sekarang nak cari pasaran keli kat johor pun susah,makanan keli makin mahal,aku pun tengah mencari2 pasaran n aku jual 1kg RM4 tupun klu banyak aku bagi diskaun lagi coz asalkan dapat jual dari terbiar je,member2 lain klu ada pasarn kat area johor informla kat aku sekali..harga boleh runding..boleh hubungi aku di 0122947913,jmpa lagi wslm

  109. Salam sahabat semua,

    Saya telah ceburkan diri dalam bidang ni secara part-time sejak awal Januari 2009. Kini saya ada 10 buah kolam konkrit bersaiz 25 kaki x 20 kaki & 8 buah kolam konkrit 10 kaki x 7 kaki. Kini ada lebihkurang 150,000 ekor keli pelbagai saiz. Yang berat 500g pun ada. Semua keli makan pelet & diternak dengan sumber air bawah tanah (tubewell).

    Kini saya tak dapat nak fokus kepada bisnes ni kerana terpaksa tumpukan kepada bisnes sebenar saya. Saya mempelawa pada sahabat yang serious untuk membeli ikan saya atau membeli semua ikan saya secara pukal jika kena pada harganya.

    Hubungi saya untuk lawatan atau rundingan.

    Abul Khair
    Jalan Batu, Bukit Kapar, Kapar, Selangor.
    013-3335 704
    abul@abulkhair.net

  110. saya penternak ikan keli makanan 100% palet di kawasan utara (Kedah).Macamana saya nak dapat contract untuk pasaran Dubai dan China.

  111. saya penternak ikan keli dari johor bahru sedang mencari pasaran luar negara,makanan 100% pallet,stock sedia ada,menternak dalam rumah kedai (indoor).sila hubungi saya sekiranye berminat
    016-7163242

  112. saya menjual ikan keli matang dekat seremban.makanan palet 100%, bela dalam kolam simen.berminat sila hubungi ditalian:013-2957266

  113. Benih Tilapia Merah Hybrid saiz 1.5″ = 18sen/ekor.
    Benih Puyu Hybrid saiz 1.5″ = 18sen/ekor.
    Min order : 20,000 ekor. Bawah dari min order harga tambahan 2sen/ekor.
    Benih yg berkualiti serta tahan daya penyakit, cepat membesar serta memberi pulangan yg tinggi berbanding benih tilapia atau puyu siam yg biasa. Hubungi 0192450355 / djamin.aqua@gmail.com

  114. sya ingin bertnya kn tentang pasaran keli k luar ngara..ad kh pengusaha sprti sy d alu kn.dan bgaimana kh cara nya…

  115. sy akan mnjalankan projek ternakan keli organik x lama lagi.sya berminat nak memasarkan keli sy utk program ni.apa2 makluman boleh email saya

  116. salam buat saudara saudari sumer…..
    sy merupakan pendatang baru dalam bidang perusahaan ikan keli….
    sy mencari pasaran sblum sy betul2 nekad untuk membuat perusahaan ini secara besar besaran.sesiapa sj yang boleh membantu untuk mencari pasaran di harap boleh berkongsi info dengan saya-0192952004-fizi

  117. Serbuk Binder atau Pengikat Pellet. Binder ini digunakan dlm proses pembuatan pellet dan juga dlm makanan tertentu, tidak mengandungi gelatin haiwan, halal. Dijual dlm 10kg/beg dan 25kg/beg. Berminat sila hubungi sy: djamin.aqua@gmail.com atau tipon: 0192450355

  118. Serbuk Binder atau Pengikat Pellet digunakan dlm proses pembuatan pellet. Ianya tidak mmengandungi gelatin haiwan dan halal. Dijual dlm 10kg/beg atau 25kg/beg. Berminat sila hubungi: djamin.aqua@gmail.com atau tipon: 0192450355

  119. Salam..
    Saya bersedia untuk menjual 1 tan ikan sebulan. Insyallah bekalan berterusan. Sistem kelompok menjadi keutamaan. Pemborong kalau dapat bekalkan benih & makanan adalah dialu-alukan. Win-win..
    Bersamalah kita menghalalkan apa yang dimakan demi generasi akan datang…

  120. salam, saya tertarik dengan projek lpp .macm mane saya nak amik kontrak untuk join dgn pasaran dubai dan china. Boleh beri no. HP atau telefon no. bagi pegawai LPP

  121. abang ipar saya nak jual tanah status pertanian sebesar 2 ekar beralamat lot 41 di mukim jeram,dekat pantai jeram di kuala selangor.ianya malay reservation.no fail PTKS 11/225/(8) dengan harga rm170k.berminat boleh hubungi saya .019-3033313

  122. sy pengusaha ikan keli di perak dan memerlukan pembeli ikan keli..sesiapa yg berminat blh hbgi saya:

    helmi:017-5737675

  123. saya ingin menjual ikan keli 2-4 kg . saya berada di pasir gudang , johor bahru , boleh saya dapatkan no telefon orng yang ingin membeli ikan keli ini ?

  124. Saya ada menternak ikan keli afrika yg akan matang sepenuhnya pada hujung bulan november 2010. Saya berasal dari Sabah. sekarang masalahnya pasaran.. ada sesiapa yang boleh membantu saya? sila hubugi 012-8306215. Thanks..

  125. Salam…saya ada menjual ikan lampam, talapia dan ikan tutu di johor bahru.harga boleh runding. sesiapa yang berminat boleh menghubungi saya di 013-7501713

  126. sesiapa ingin menjual ikan keli matang tidak kisah makan campur atau pallet atau makan makanan organik saya sedia membelinya.kolam yang digunakan pun tak kisah..pakai kolam tanah,simen atau kanvas atau tangki fiber saya terima.harga tetap sama.kuantiti yang di perlukan seminggu 15tan.saiz hendaklah 5,6 dan 7 per kg.no contact 0127947873..

  127. saya adalah penternak ikan air tawar keli/puyu/talapia merah pada masa ini saya mencari pembeli ikan air keli yang sudah matang sebanyak 20000 ekor kalau ada yang berminat boleh hubungi saya melalui email atau tel 0133085259

  128. Buat masa ini, suku tahun ke 2 (April, Mei, Jun, 2013) dijangka bekalan ikan keli akan terus berkurangan dengan mencecah permintaan 90% oleh pembekal, pemborong, peruncit dan pengguna, Faktor penyebab ialah kos pengeluaran meningkat iaitu harga makanan ikan(pellet) meningkat manakala baja domestik (perut ayam) makin berkurangan diiikuti dengan tumbesaran ikan keli semakin lambat membesar untuk pasaran biasa untuk saiz 4,5,6 /kg yg memerlukan penambahan makanan ikan(pellet/perut ayam) & mengakibatkan peningkatan kos sehingga harga diperingkat belian dikolam mencecah RM4.00/kg hari ini & akan terus meningkat. Peningkatan kos dan harga pasaran yg tidak menentu akan mengakibatkan pengusaha beralih ke prospek yang lain. Faktor diatas adalah berdasarkan pengalaman & sekarang sedang berlaku. Renong-Renongkanlah.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s